Μέχρι μέσα Ιουνίου θα ξεκινήσει η διαδικασία για υπαγωγή στη δράση των πάγιων δαπανών
Παρακάτω παραθέτουμε τα βασικά στοιχεία του προγράμματος
1. Ποίος είναι ο σκοπός της δράσης της επιδότησης πάγιων δαπανών;
Το πρόγραμμα επιδότησης παγίων δαπανών θα έχει την εξής ιδιαιτερότητα σε σχέση με τα προηγούμενα μέτρα στήριξης: οι ενισχύσεις δεν θα καταβάλλονται σε μετρητά (δηλαδή με απευθείας πίστωση χρημάτων στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων), αλλά με απευθείας πληρωμή φόρων και ασφαλιστικών εισφορών για λογαριασμό του δικαιούχου. Ουσιαστικά δημιουργείται ένας κουμπαράς με τον οποίο η επιχείρηση μπορεί να πληρώσει είτε φορολογικές υποχρεώσεις, είτε ασφαλιστικές υποχρεώσεις.
2. Ποιες είναι οι προϋποθέσεις υπαγωγής;
Πρέπει να είναι πληττόμενη από την πανδημία η επιχείρηση και θα πρέπει να έχει τουλάχιστον έναν εργαζόμενο εξαρτημένης εργασίας με πλήρη απασχόληση.
Πρέπει επίσης να παρουσιάζει πτώση τζίρου το 2020 τουλάχιστον κατά 30% σε σχέση με το 2019.
Να παρουσιάζουν ζημιά προ φόρων τουλάχιστον 30% είτε σε σχέση με τα ακαθάριστα έσοδά τους, είτε σε σχέση με τα συνολικά έξοδά τους για το 2020.
Έχει υποβληθεί η δήλωση του 2020 (Ε3) καθώς και όλες τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ για την περίοδο που υποχρεούνται.
3. Ποιες είναι οι πάγιες δαπάνες της δράσης;
Ειδικότερα, ως πάγιες δαπάνες θα υπολογίζονται οι δαπάνες που κατέβαλε το 2020 η επιχείρηση για:
– παροχές σε εργαζόμενους,
– ασφαλιστικές εισφορές αυτοαπασχολούμενων,
– ενέργεια,
– ύδρευση,
– τηλεπικοινωνίες,
– ενοίκια,
– λοιπά λειτουργικά έξοδα, και
– χρεωστικούς τόκους και συναφή έξοδα.
4. Ποιο θα είναι το ποσοστό ενίσχυσης;
Το ποσοστό της ενίσχυσης θα διαφοροποιείται με βάση την πτώση του τζίρου, καθώς θα είναι υψηλότερο για επιχειρήσεις που είχαν πτώση τζίρου άνω του 60%.
Παράλληλα, θα υπάρχουν και ανώτατα όρια στο ύψος της ενίσχυσης, το οποίο:
– Δεν μπορεί να υπερβαίνει το 70% επί των ζημιών προ φόρων για τις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις και το 90% για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις.
– Δεν μπορεί να υπερβαίνει την απώλεια τζίρου μεταξύ του 2020 και του 2019, με ειδική μέριμνα, όμως, για τις νέες επιχειρήσεις και τις επιχειρήσεις που άνοιξαν πρόσφατα υποκατάστημα.
– Δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1,5 εκατ. ευρώ.
5. Σε σχέση με την πτώση τζίρου, θα υπάρξει μέριμνα για επιχειρήσεις που απέκτησαν πρόσφατα νέα υποκαταστήματα;
Λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό της πτώσης του τζίρου το εάν υπάρχει νέο υποκατάστημα το 2019 ή το 2020. Σε αυτή την περίπτωση λαμβάνονται υπόψη οι ζημιές και όχι η πτώση του τζίρου.
6. Υπάρχει υποχρέωση διατήρησης προσωπικού;
Ναι, Οι δικαιούχοι θα υποχρεωθούν να διατηρήσουν κατά μέσο όρο τον αριθμό του προσωπικού που απασχολούν έως την 31η Δεκεμβρίου 2021.
7. Πότε θα ανοίξει η πλατφόρμα;
Η πλατφόρμα αναμένεται να ανοίξει στα μέσα Ιουνίου. Προϋπόθεση για να μπει κάποιος στο σύστημα είναι να έχει υποβληθεί η δήλωση του 2020.
8. Πότε θα ξεκινήσει ο συμψηφισμός;
Στόχος είναι οι συμψηφισμοί να ξεκινήσουν 1η Ιουλίου.
9.Θα προσμετρούνται οι ενισχύσεις που έχουν ήδη δοθεί;
Θα συνυπολογιστεί η όποια βοήθεια έχουν ήδη λάβεις οι επιχειρήσεις (επιστρεπτέα προκαταβολή κτλ) που θα μπουν στο πρόγραμμα αυτό μαζί με την πτώση του τζίρου τους και την ζημιά που παρουσιάζουν.